Darmmicrobiota ondersteunt antitumorafweer
Een voedingsinterventie gericht op het darmmicrobioom verbetert de prognose van patiënten met hepatocellulair carcinoom, zo bleek uit een recente studie. De aanpak ging gepaard met veranderingen in de darmmicrobiota, een gunstiger vetstofwisseling, een sterker antitumoraal immuunprofiel en een hogere kwaliteit van leven. Onderzoekers van het First Hospital of Hebei Medical University in China voerden een prospectieve, gerandomiseerde, gecontroleerde studie uit
Lees meer
Lees meer





















